Puro es tu dulce nombre,
pura es tu frágil vida:
de abeja, sombra, fuego,
nieve, silencio, espuma,
de acero, línea, polen
se construyó tu férrea,
tu delgada estructura...
pura es tu frágil vida:
de abeja, sombra, fuego,
nieve, silencio, espuma,
de acero, línea, polen
se construyó tu férrea,
tu delgada estructura...
(Pablo Neruda)
Tina Modotti dijo de sí misma:
“Me considero una fotógrafa y nada más. Y si mis fotografías se diferencian de otras obras que se producen en este campo es justamente porque busco producir no precisamente arte, sino fotografías honestas, sin trucos ni manipulaciones, mientras que la mayoría de los fotógrafos buscan todo el tiempo efectos artísticos o la imitación de otros medios de expresión y de eso resulta un producto híbrido que no llega a dar a la obra producida el carácter más importante que tendría que tener: la calidad fotográfica”.
Este es mi personal homenaje para Tina (la música es de Suzanne Ciani , When love dies).
Fotografias: Tina Modotti, Edward Weston
Música: Suzanne Ciani
Video elaborado por: Mònica Pagès
__________________________________________________________
6 comentaris:
Magnífic el video amb el que presentes a la Modotti, al menys per a quins fins ara no la coneixiem...
@Cumclavis. Tot el mèrit és de les fotografies i la música de la Ciani, jo tan sols he fet el treball de posar-ho tot junt!! Gràcies pel comentari!
No coneixia a Tina Modotti.
M'ha semblat un bonic homenatge, tant pel video en sí, com per posar el teu granet de sorra en la difusió de la seva obra.
Una abraçada,
Susanna F.
@Su. Doncs val la pena fer un repàs de la trajectòria d'aquesta dona. En el link del seu nom hi ha un article que resumeix molt bé qui va ser i què va fer, suposo que l'has vist.
Petons Susanna i gràcies per la teva fidelitat al bloc!
Sí, una fotógrafa estupenda que rompió moldes. (Creo que yo también le dedicaré una entradilla en mi blog).
@HLO. Pues seguro que voy a ir a leerte. Gracias por comentar!
Publica un comentari a l'entrada